stromgatanfyra

Alla inlägg under oktober 2012

Av Johanna Hermansson - 26 oktober 2012 00:04

...får det gärna snöa! Det innebär att vintern snart är här. På vintern har vi advent, ljus, glögg,saffran, julmarknad, julskyltning, julklappsshopping, pepparkasbak, lussekatter, julgodis, julfirande & julklappsutdelning att se fram emot! Och när julen är klar tar vi några sköna dagars ledigt för att sen fira in 2013! Sen är det inte alls lång tid tills liten kommer! Så snöa det är bara att snöa på:)

Sålänge alla ni är rädda om er på vägarna så är jag glad<3

Av Johanna Hermansson - 23 oktober 2012 22:24

Ett av de allra mest spännande tingen gällande liten är att se vem det är!

Vi vet ju ingenting nu. Vem kommer liten vara och bli lik utseendemässigt? Har liten ärvt min eller Patriks personlighet? Jag tror fler än vi håller med om att mitt humör och stubin kan jag få ha för mig själv, det kommer bli mycket enklare om det är Patriks humör liten ärver:) men till mitt försvar så är jag faktiskt också ganska driven och social, och det är med bra!
Åter till ämnet. Det ska bli så spännande att se vem det är som gömmer sig i magen. För nu är det verkligen alldeles omöjligt att glömma bort att det bor någon där. Liten ser till att göra sig påminnd ofta. I bland bara lite grann nån spark sådär ibland eller som idag när det har vart fullt ös från morgon till sen kväll, framför allt sen kväll :)

Vad jag dock hört av nästan alla andra är att när liten väl kommer ut och man för se liten så blir allt så självklart! Så klart att det är du som är liten! Det visste jag ju hela tiden:) ?


Av Johanna Hermansson - 22 oktober 2012 09:09

Jäklar i min lilla låda vad detta ändå går undan! Vilket är underbart att det känns så och inte tvärtom! Den tiden kommer nog när det börjar närma sig ytterligare. Men nu känns ju bebismagen och sparkarna riktigt väl!

En del av inhandlingen är gjord och en del är kvar! Vagnen är klar likaså sängen. Det fattas bäddset och lite sånt men det är ju den lilla delen. Det finns en fin overall och även en del små kläder och tossor! Om jag själv inte hinner till Ullared får mamma med sig en lista som kommer innehålla badbalja och lite kläder Nappar och flaskor och sånt. Finns säkert en låååång lista men jag har hört mig för och man behöver faktiskt inte hur mkt saker som helst till en nyfödd!

Hoppas att ni haft en fin helg! Denna veckan inleds med ett efterlängtat besök hos C och lilla A och på eftermiddagen förhoppningsvis en vända på café med Sannie! Resterande vecka ägnas åt plugg!

Av Johanna Hermansson - 19 oktober 2012 18:10

Gårdagskvällen spenderades lillebror ,mamma och pappa hemma på Violvägen. Det blev en del bebisprat och namnideer. Det visade sig att lillebror hade samma tjejfavoritnamn som vi men killnamn hittade vi inga som kändes helt rätt. Det återstår att se vad liten får för namn helt enkelt?

Hamnade i lillebrors bebisalbum! Det är ju så kul att se hur alla såg ut och vad man gjorde. Fast jag har sett dem 100 gånger får jag aldrig nog!

Dagen har spenderats med allra finaste lillasyster( Patriks) med långfika och skoletning! Ett steg i taget snart är det student och baltider och då har vi en liten att ha koll på så det är NU tiden för hjälp och planering finns!

Kriseriet är att vi nog har tre viktiga studenter som kanske krockar! Så det blir detaljplanering och biltillgång som gäller, särskiljt som vi kommer att hålla i den ena studenten.

Nu film i soffan med Carlsson sen xfactor!

Av Johanna Hermansson - 17 oktober 2012 22:39

Arton veckor är sp länge det är kvar till bebisen kommer! Det känns som en ganska kort tid! Men ändå känns det relativt lugnt:) först längtar vi lagom mycket till julafton då är vi halvvägs !
Oktober är snart slut och november skall spenderad med tentor och skrivning. December med julpynt glögg och clementiner i överflöd sedan är julen här!!

För att ytterligare snabba på veckorna har lina kommit med en mkt bra ide! Halv 8 hos mig kvällar med mat inspirerad från olika länder! Spännande!!!

Det hade vart enkel att knycka det italienska temat men lite utmaning borde man kanske ha så vad sägs om indiskt? Eller ?!?

Fast jag kanske ändå ska sno det italienska! Man behöver inte göra det enkelt! Ja jag knycker det!
Nattinatt

Av Johanna Hermansson - 17 oktober 2012 22:38

Arton veckor är sp länge det är kvar till bebisen kommer! Det känns som en ganska kort tid! Men ändå känns det relativt lugnt:) först längtar vi lagom mycket till julafton då är vi halvvägs !
Oktober är snart slut och november skall spenderad med tentor och skrivning. December med julpynt glögg och clementiner i överflöd sedan är julen här!!

För att ytterligare snabba på veckorna har lina kommit med en mkt bra ide! Halv 8 hos mig kvällar med mat inspirerad från olika länder! Spännande!!!

Det hade vart enkel att knycka det italienska temat men lite utmaning borde man kanske ha så vad sägs om indiskt? Eller ?!?

Fast jag kanske ändå ska sno det italienska! Man behöver inte göra det enkelt! Ja jag knycker det!
Nattinatt

Av Johanna Hermansson - 16 oktober 2012 15:29

Istället för Ullared fortsätter vi vår sjukstuga här på strömgatan! Riktigt värdelöst !

Jag hoppas att mitt resesällskap hittar mycket fina saker! Har fått höra att babyavdelningen är riktigt bra så jag får hoppas att jag får chansen att åka dit snart eller så får jag skicka med blivande mormor en liten lista på saker vi vill ha:)

Detta var väl allt för nu.
Hoppas ni har en fin dag!
Massa kram

Bild på fina fylleri-boken lina köpt på bokmässan i Göteborg ?

Av Johanna Hermansson - 14 oktober 2012 22:47

Åh vilken härlig helg jag haft! Umgåtts med världens härligaste tjejer och bara gjort roliga saker! Vara pratat om roliga intressanta saker och verkligen fyllt på med energi! Så härligt!

Någonting jag alltid tänker på när jag träffar dessa personer är hur mycket de inspirerar mig, hur mycket de lär mig och får mig att se på saker på ett bra sätt. De är så smarta och kunniga och det är så härligt att föra diskussioner med människor som brinner för olika saker!

Helgen började med en skön tågresa ner till Skåne! Vi hade tillgång till ett joho-reskassa kort! Jordens tips pm ni ska åka neråt! Jättebilliga biljetter! 394pix t&r! Som hittat! När vi kom fram blev vi hämtade och sedan serverade en jättefin middag! Lördagen spenderades på novalund och stan. Vi valde att inte köra utgång utan utemiddag och hamnade på en jättemysig resturang som hette italia, il resturante! Såå bra! Fantastisk mat och väldigt duktiga och trevliga servitörer! Rekommenderas varmt! De hade också en riktigt fin uteservering /innegård så sommartid är det nog ännu bättre!

Vi åkte tidigt idag och för mig som har vart halvsjuk hela tiden så har det inneburit soffan hela eftermiddagen! Målet är att friskna till lagom till tisdag och då åka till Ullared för lite bebistillbehörsshopping! Skönt att vara förberedd långt innan!

Hoppas ni haft en fin helg!

Presentation

Strömgatanfyra- Johanna Patrik och Charlie

och mini aussien Selma

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards