stromgatanfyra

Direktlänk till inlägg 19 december 2012

Round it goes...

Av Johanna Hermansson - 19 december 2012 09:51

Jag tycker mig se ett tydligt mönster i den här graviditeten. Det hela började med att par veckors outhärdligt illamående. Efter ett tag lugnade det ned sig och jag mådde riktigt bra! Nu sedan en vecka lite drygt tillbaka har samma illamående kommit tillbaka!

Bebisens tar större plats och de organ jag har i kroppen får därmed mindre plats. Vilket har börjat kännas.
Jag har en aning om att det inte heller kommer bli bättre de närmsta veckorna utan snarare sämre ända fram till det är dags för magen att sjunka.

Men det är inte bara negativt! Nu kan man på kvällarna urskilja att det är en fot som petar lite i sidan och ibland ser man på magen hur liten rör sig!

Vi var hos barnmorskan igår och mätte och lyssnade på hjärtljuden. Förra gången var de på 138 och denna gången 131/min så det var skönt att se:)

Idag ska jag försöka mig på en heldag med trevliga träffar! Vi börjar kl 10:30 med att att träffa Hanna och lilla Ludde. Då blir det att fixa julklapp till kusin vitamin!
12:30 ska jag träffa de andra tjejerna ifrån förändra gruppen!
14:00 möter lillebror upp mig för att fixa Julklapp till mamma pappa och Patrik!
Och sista träffen blir med lina efter 16:00!

Det blir med andra ord en hektiskt dag men när man sitter fast i böckerna alla andra dagar är det skönt att bara släppa det en dag och göra något annat!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Hermansson - 16 november 2013 19:37

https://soundcloud.com/johanna-hermansson-1/2-fo-rsta-tiden-1 ...

Av Johanna Hermansson - 2 juli 2013 23:28


I lördags talade jag med en person jag inte känner men som två främlingar gör pratar man om jobb och familj, när jag berättar att jag har en liten kille hemma säger han åh vad härligt! Då vet du vad kärlek är nu då! ...?svarar jag! Varpå han sva...

Av Johanna Hermansson - 20 maj 2013 19:13

Men... Han kan vråla han med! Idag har han visat att han klarar både höga toner och att magstödet verkligen är på topp. Mamman är helt slut och luktar aningen surt eftersom Charlie kört througup-monday ist för though-back-thursday :)...

Av Johanna Hermansson - 15 maj 2013 21:57

Vi har lärt oss mycket idag! Charlie har lärt sig skratta på riktigt! Vilket var helt underbart att höra! Mamman har lärt sig att om bebisen missar eller sover för korta stunder på dagen får man ett litet gnäll-helvete på kvällen! Nu har vår ä...

Av Johanna Hermansson - 15 maj 2013 21:40

Vi har lärt oss mycket idag! Charlie har lärt sig skratta på riktigt! Vilket var helt underbart att höra! Mamman har lärt sig att om bebisen missar eller sover för korta stunder på dagen får man ett litet gnäll-helvete på kvällen! Nu har vår ä...

Presentation

Strömgatanfyra- Johanna Patrik och Charlie

och mini aussien Selma

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards