stromgatanfyra

Alla inlägg under december 2012

Av Johanna Hermansson - 26 december 2012 23:32

Av Johanna Hermansson - 26 december 2012 23:06

Nu är vi åter hemkomna efter ett par dagar i radioskugga. Vi har firat en härlig jul med fina släktingar i Tibro.
Ni som skickat julhälsningar via sms utan att få svar har förklaringen här: vi har inte haft någon täckning.

Snön låg vit på taken och i söndags blåste och snöade det så mycket så vi var tvungna att få traktor/plog eskort hela vägen fram till Charlotte och den traditionsenliga spelkvällen! På vägen hem var det om möjligt ännu svårare att ta sig fram och då satt vi stundtals helt fast och fick bli dragna loss!
Tack Gud att Tove var med ! Handlingskraftigare kvinna får man leta efter:) och såklart tack Petter för eskorten!

Julafton spenderades som alltid på tre ställen! Först frukost med kusinerna och mormor. julbord kl 12 för närmare 40personer i källebacken och kvällsfirande hos faster Marianne!

Som alltid är det rolig att träffa släkten och alla hade ordnat så fint och lagat så god mat! Finare släkt får man leta efter.


Även iår kom tomten med julklappar och jag blev bortskämd med presenter!

Bland annat lotion från Victorias Secret, örhängen och halsband från Tomas Sabo , klänning från MQ och parfym från Lanvin!

som om julklapparna inte var nog fick vi med oss hem en massa kantareller från faster Anita och en babysitter från faster Marianne- tusen tack! Vi blev jätteglada!

Tack alla som gjort den här julen så bra!
Tack älskling!
Tack lillebror!
Tack mamma & pappa
Tack mormor
Tack fastrar farbröder mostrar och morbröder,Kusiner & kusinbarn!

Ett extra stort tack till familjen Henrysson som vi fått bo hos och som får oss att känna oss som hemma:)

Av Johanna Hermansson - 26 december 2012 23:06

Nu är vi åter hemkomna efter ett par dagar i radioskugga. Vi har firat en härlig jul med fina släktingar i Tibro.
Ni som skickat julhälsningar via sms utan att få svar har förklaringen här: vi har inte haft någon täckning.

Snön låg vit på taken och i söndags blåste och snöade det så mycket så vi var tvungna att få traktor/plog eskort hela vägen fram till Charlotte och den traditionsenliga spelkvällen! På vägen hem var det om möjligt ännu svårare att ta sig fram och då satt vi stundtals helt fast och fick bli dragna loss!
Tack Gud att Tove var med ! Handlingskraftigare kvinna får man leta efter:) och såklart tack Petter för eskorten!

Julafton spenderades som alltid på tre ställen! Först frukost med kusinerna och mormor. julbord kl 12 för närmare 40personer i källebacken och kvällsfirande hos faster Marianne!

Som alltid är det rolig att träffa släkten och alla hade ordnat så fint och lagat så god mat! Finare släkt får man leta efter.


Även iår kom tomten med julklappar och jag blev bortskämd med presenter!

Bland annat lotion från Victorias Secret, örhängen och halsband från Tomas Sabo , klänning från MQ och parfym från Lanvin!

som om julklapparna inte var nog fick vi med oss hem en massa kantareller från faster Anita och en babysitter från faster Marianne- tusen tack! Vi blev jätteglada!

Tack alla som gjort den här julen så bra!
Tack älskling!
Tack lillebror!
Tack mamma & pappa
Tack mormor
Tack fastrar farbröder mostrar och morbröder,Kusiner & kusinbarn!

Ett extra stort tack till familjen Henrysson som vi fått bo hos och som får oss att känna oss som hemma:)

Av Johanna Hermansson - 19 december 2012 09:51

Jag tycker mig se ett tydligt mönster i den här graviditeten. Det hela började med att par veckors outhärdligt illamående. Efter ett tag lugnade det ned sig och jag mådde riktigt bra! Nu sedan en vecka lite drygt tillbaka har samma illamående kommit tillbaka!

Bebisens tar större plats och de organ jag har i kroppen får därmed mindre plats. Vilket har börjat kännas.
Jag har en aning om att det inte heller kommer bli bättre de närmsta veckorna utan snarare sämre ända fram till det är dags för magen att sjunka.

Men det är inte bara negativt! Nu kan man på kvällarna urskilja att det är en fot som petar lite i sidan och ibland ser man på magen hur liten rör sig!

Vi var hos barnmorskan igår och mätte och lyssnade på hjärtljuden. Förra gången var de på 138 och denna gången 131/min så det var skönt att se:)

Idag ska jag försöka mig på en heldag med trevliga träffar! Vi börjar kl 10:30 med att att träffa Hanna och lilla Ludde. Då blir det att fixa julklapp till kusin vitamin!
12:30 ska jag träffa de andra tjejerna ifrån förändra gruppen!
14:00 möter lillebror upp mig för att fixa Julklapp till mamma pappa och Patrik!
Och sista träffen blir med lina efter 16:00!

Det blir med andra ord en hektiskt dag men när man sitter fast i böckerna alla andra dagar är det skönt att bara släppa det en dag och göra något annat!

Av Johanna Hermansson - 17 december 2012 10:19

Idag stod Kalmar utan ström men jag var trots detta lättad över att få vakna upp denna strömlösa morgon!

Det var nämligen så att jag i natt bokat en vecka med ett par vänner i ett större hus på landet. Detta utan att ha fått se några priser. Hon jag hyrde av sa att det var standardpriser...
När vi kommer dit visar det sig att det är ett slott och det känns ju kul:)

Behöver jag säga att vi hade en mkt trevlig vecka?

Jag var ändå rätt tacksam att vakna för standardpruset för slottshyrning, landade i i runda slängar 45.000kr/dygn

Hahaha

Av Johanna Hermansson - 17 december 2012 01:50

Vi gör ett nytt försök om en stund.

Av Johanna Hermansson - 16 december 2012 19:26

Helgen har varit allt annat än rolig. Lugn och skön visserligen men verkligen tråkig! Har fått boka om allt jag bokat då jag känt mig risig!

Vi som skulle haft mamma, pappa & lillebror här i helgen. Men det har vi fått styra om till den 21:e istället.

Man kan minst sagt säga att julklappsshoppingen känns stressig nästa vecka. Det är inte många jag skall köpa till men det ska vara bra saker annars kan det kvitta!

Den som är svårast är Patrik, men vi har inte bestämt hur vi ska göra med det där än, det är kanske om vi köper nått litet, för annars har vi ändå många gemensamma investeringar/presenter att köpa fram tills liten kommer. Men visst man kan ju slå in de sakerna med. Jag kanske får en badbalja och han en sängmobil eller babysitter:)

Av Johanna Hermansson - 5 december 2012 13:27

Det är inte så att jag tror att allt är enkelt eller problemfritt!
Utan vad jag menar är att med en positiv inställning och så blir det lite lättare att hantera motgångar!

Sen det faktum att jag skaffar barn med min bästa vän sedan 11,5år gör att vi redan sett varandras dåliga sidor vilket förhoppningsvis talar för oss:)

Presentation

Strömgatanfyra- Johanna Patrik och Charlie

och mini aussien Selma

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards